Pelataan taas "Rummikub'ia"

Rummikubin historia ylettyy lähes sadan vuoden päähän. Se kehitettiin alun perin 1930-luvun alussa, ja ilmestyessään Yhdysvalloissa tuli siitä vuoden1977  myydyin peli.

• Yhdistyksen ensimmäinen pelikerta pe 24.2. keräsi toistakymmentä innostunutta kokeilijaa, toinen kerta pe 24.3. sai yhtä paljon innostuneita.
    Kolmas pelikerta on pe 28.4. samaan aikaan klo 11:00 - 13:45
  • Tervetuloa mukaan! Ei ennakkoilmoittautumista. Kinaporin Kertsi neloseen mahtuu pelaajia tuplasti enemmän.

Neljällä pelaajalla on oma teline (kuva vas.), johon pelin alkaessa kerätään 14 laattaa pöydältä, jossa laatat ovat numeropuoli alaspäin. Idea on kerätä vähintään kolmen laatan värisuoria tai kolmen saman numeron sarjoja, jotka ovat eri värisiä, jolloin ne voi poistaa pelilautalta pöydälle (kuva oik). Sinisen seiskan voisi liittää kolmen seiskan sarjaan, koska siinä ei sinistä seiskaa ole.

Jos omassa telineessä ei ole pöydälle pantavaa (kuva kesk.), poimitaan pöydältä yksi numero alaspäin oleva laatta ja vuoro siirtyy seuraavalle. Pöydällä olevia värisuoria ja numerosarjoja saa täydentää ja poimia niistä laattoja omiin sarjoihin, edellyttäen, että pöydälle aina jää vähintään kolmen laatan eri värisiä numerosarjoja ja kolme perättäisen mumeron värisuoria.

Pelin idean - oman telineen tyhjentäminen laatoista - oppii nopeasti, mutta omien pelimahdollisuuksien hoksaamisen oppiminen ja voittotaktiikan keittäminen koukuttaa pahasti ja tekee pelistä hyvin kiinnostavan ja samalla sosiaalisesti mukavan ajanvietteen, kun porukalla on hauskaa ja dementiaa hätistellään yhdessä kauemmaksi.

Pelaamista ohjaa Arja Mäntyniemi.