Yhdistys

Joensuun julkisen alan eläkeläiset ry on nuorekas eläkeläisyhdistys, joka on toiminut jo 38 vuotta. Olemme Julkisen alan eläkeläisten liitto KELO ry:n jäsen ja osallistumme aktiivisesti sen toimintaan. KELO:n kautta olemme myös valtakunnallisen eläkeläisten neuvottelukunnan VENK ry:n jäsen, meillä on myös edustus Joensuun vanhusneuvostossa. Yhdistyksemme toimii jäsentensä hyväksi järjestämällä mahdollisuuksia erilaisiin harrastuksiin, vaikuttamiseen ja osallistumiseen.

Mottomme ovat  "liikunta on lääkettä", se pitää pillerit purkissa.

”Hyvinvointia läpi elämän”

Yhdistyksemme tarkoituksena on koota lähinnä julkiselta alalta ”kolmatta elämää” viettävät yhteen tarjoten yhteistä tekemistä ja harrastuksia.

Meillä on paljon viikoittaista monipuolista liikuntaa:

Ikämoto urheilutalolla, jossa tasapainoa ja kehon hallintaa kehittämällä ennaltaehkäistään kaatumisia ja putoamisia.

•Ohjattua salijumppaa kerhotalo Ruplalla.

•Eripuolilla kaupunkia vertaisohjaajien vetämät kuntosaliryhmät.

•Keilailua joka toinen viikko.

•Yhteiset sauvakävelyt säiden salliessa.

Liikuntaryhmien lisäksi meillä toimii suosittu käsityökerho ja  osallistumme myös yhteislauluun Eläkeliiton laulajien kanssa.

Teemme vapaaehtoistyötä, ulkoiluttamalla Senioripihan Maija-talon asukkaita.

Keväisin ja syksyisin tehdään teatteri- ja kulttuurimatkoja lähipaikkakunnille.

Järjestämme talkoilla vuoden aikana kahdet tanssit kerhotalo Ruplalla ja kahdet myyjäiset Isomyyssä.