Aluekierros 2022

Kuopio 12.5.2022 Original Sokos Hotel Puijonsarvi

Asiakasneuvoja Merja Jämsén Turva, puheenjohtaja Päivi Lilleberg Kelo ry, sihteeri Aini Leminen Kelo ry:n hallitus/matkailujaosto, puheenjohtaja Seppo K. Miettinen Kuopion julkisen alan seniorit KJS ry, palveluneuvoja Eila Hyvärinen JHL Itä-Suomen aluetoimisto

12.5.2022 ajelimme kohti Kuopiota ja Original Sokos Hotel Puijonsarvea tapaamaan aluekierroksen merkeissä Kuopion ja ympäryskuntien eläköityviä ja jo eläkkeellä olevia JHL:n jäseniä.

JHL:n aluetoimiston, Turvan ja Kelon edustajat esitttelivät omat
"tonttinsa" tiivistettyinä kokonaisuuksina, positiivisessa hengessä.

Puheenjohtaja Seppo K. Miettisen lupsakka kerrontatapa johdatti meidät Kuopion julkisen alan Seniorit ry:n historiaan ja yhdistyksen nykypäivään.

Kiitos kaikille Olavi Rytkösen elämänohjeita myötäillen:
"Ikkee tulloo, vuan vanahaks ee tarvihe tulla".

Löydät kaikki kuvat kuvagalleriasta

Aluekierros Joensuu 11.5. 2022, Original Sokos Hotel Kimmel

Osallistujia, etualalla Joensuun Julkisen alan eläkeläiset ry:n puheenjohtaja Leena Turunen

Tuulinen, sateinen ja kolea Joensuun sää oli meitä vastassa saapuessamme JHL:n, Turvan ja Kelo-liiton  jaJoensuun Julkisen alan eläkeläiset ry:n järjestämään aluekierroksen tapahtumaan Hotelli Kimmelissä.

Itse tilaisuudesta oli kylmyys ja kankeus kaukana.  Tilaisuus oli rennon letkeä, osallistujat asiasta kiinnostuneita ja aktiivisia

Tilaisuuden avasi palveluneuvoja Eila Hyvärinen JHL Itä-Suomen aluetoimistosta, aluemyyntipäällikkö Hanna Savolainen kertoi Turvan vakuutuksista ja heidän tarjoamistaan eduista jäsenistöllemme. Puheenjohtajamme Päivi Lilleberg kertoi Kelon toiminnasta.  Matkailujaoston sihteeri Aini Leminen tutustutti kuulijat matkailujaoston toimintaan ja matkatarjontaan.

JAE ry:n puheenjohtaja Leena Turunen johdolla tutustuimme Joensuun yhdistyksen vilkkaaseen ja monipuoliseen toimintaan.  Leena oli myös onnettaren suosiossa voittaen Turvan arvonnassa lahjakortin.

Kuvat löytyvät kuvagalleriasta

Aluekierros Pori 5.5.2022, Original Sokos Hotel Vaakuna

Päivi Lilleberg, Tiina Neuvonen ja Jari Mattila

Kahvittelun lomassa tilaisuuteen osallistuneet kuulijat toivotettiin tervetulleiksi yhdistysten edustajien puheenvuoroissa:

• Jari Mattila, JHL, aluepalveluneuvoja
  • Tiina Neuvonen, Vakuutusyhtiö Turva, liittomarkkinointipäälllikkö
  • Päivi Lilleberg, Julkisen alan eläkeläisten liitto Kelo ry, puheenjohtaja

Katso kaikki kuvat kuvagalleriasta

Aluekierros 27.4.2022, Turku, Scandic Atrium

Vuokko Puljujärvi JHL ja Hilkka Mattila Turun yhdistys

Turun aluekierroksella paikalla oli Kelo ry:n kutsumina Varsinais-Suomen alueen jäseniä ja eläkeiän kynnyksellä olevia JHL:n jäseniä tuvan täydeltä – likimain puolisen sataa.

Sämpyläkahvin nauttimisen ohessa kuultiin JHL:n Lounais-Suomen aluetoimistosta Turun aluetoiminnan asiantuntija Vuokko Puljujärven tervehdys.

Ajankohtaisista asioista saatiin tietoa työehtosopimusneuvottelujen takkuilusta, joten lakon uhka on edessä.  Kulunut vuosi on ollut useiden eri vaalien aikaa, kevään liiton (JHL) edustajistovaalien tulosten jakautumisesta saatiin tarkkaa numerotietoa.

Hyvinvointialueiden toiminnan käynnistyminen ensi vuoden alussa ravistelee JHL:n yhdistysten rakenteita. Kuntayhdistyksistä siirretään jäsenistöä ”kattoyhdistys” hyvintointialueelle.

Kelo ry:n varapuheenjohtaja Raili Franzén esitteli Kelo ry:n runsasta toimintaa historiaakin huomioiden sekä painottaen jäsenten lähtemistä pois neljän seinän sisältä etsimään aktiviteetteja.

JHL Turku eläkeläiset ry:n puheenjohtaja Hilkka Mattila oli kotikentällään ja kartoitti laajasti yhdistyksen eri kerhojen toimintamuotoja muistuttaen myös Kelo ry:n järjestämistä matkoista.

Varsinais-Suomen Sairaanhoitopiirin Kuntayhtymän henkilökunta JHL ry 114 eläkeläisten puheenjohtaja Marja-Leena Kostamo esitteli oman yhdistyksensä.

Vakuutusyhtiö Turvan tietopaketin esittelystä vastasi aluemyyntipäällikkö Jyri Isotupa, mukanaan vakuutusedustaja Erik Luovula.

Katso muut kuvat kuvagalleriasta